رواية لم يكن من نصيبي الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم يارا علاء

رواية لم يكن من نصيبي الفصل الحادي عشر 11 والاخير بقلم يارا علاء

 

#لم_يكن_من_نصيبي. ( ١١ ) والاخير

عند خالد كان قاعد مع حبيبه بس حاله اتصال ف رد 

خالد:الو يا جاسر.
جاسر:الحق يا خالد مرات احمد ر*مت نفسها من البلكونه 
خالد بخضه:اي انت اي عرفك.
جاسر:كنت ماشي من قدام بيت احمد بس شوفت مراته بتنط من على السو*ر والناس بتصو*ت.
خالد:طب هي في مستشفي اي 
جاسر:مستشفي******
خالد:تمام .
حبيبه :في اي.
خالد بتسرع:يمني ر*مت نفسها من البلكونه هروح اشوفها .
حبيبه بخضه:يالهو*ي طب استني اجي معاك.
خالد:مفيش وقت انا ماشي.
_____
(في المستشفي)
كان خالد وصل وسأل وطلع ليها بس عرف أن هي في العمليات ف قعد ومش عارف يعمل اي ف جيه في باله احمد ف اتصل.
جارا الرد.......

احمد:عاوز اي مش كفايه ال حصل لا وكمان جوزتهالي وانت عارف أن هي بتحبك.
خالد:احمد اسمعني .
احمد:لا مش عاوز اسمعك (وجاي يقفل خالد قال بسرعه)

خالد بسرعه:يمني ر*مت نفسها من البلكونه.







احمد بصدمه:ايه ال بتقوله ده دي كانت قافله معايا من شويه .

خالد بحز*ن:مش بكدب عليك هي فعلا ر*مت نفسها حالتها كانت وحش*ه اوي يا احمد بعد ما مشيت ومرات عمي  كانت قا*سيه عليها قوي صدقني مش بكذب .

احمد.(كان لسه هيتكلم بس سمع الممرضه بتقول)

الممرضه:بسرعه محتاجين د*م المريضه فقدة د*م وممكن تمو*ت .

احمد اول ما سمع كده قال:خالد انتوا في مستشفي اي 

خالد:مستشفي*****

احمد قفل معاه وحجز اول طياره عشان ينزل .
_____
عند ام يمني كانت حبيبه راحت عشان تقولها .

علياء:وانا مالي ما تمو*ت ولا تتحر*ق اعملها اي.

حبيبه بصدمه:بس دي بنتك هو اي ال تمو*ت قومي يلا نروح.
علياء ببرود:مش راحه واتفضلي برا بيتي.
حبيبه:انتي ازاي كده حسبي الله ونعم الوكيل (قالت كده ومشيت).
_____
في المستشفي.
كانت حبيبه وصلت ولاقت خالد قاعد قربت منه وقالت:طمني يا خالد يمني مالها.
خالد:بيدوروا علي د*م ومش لاقين .
حبيبه بخو*ف:استر يارب.

عدا ساعه وأحمد  وصل المستشفى ف سال وطلع الدور ال فيه يمني وشاف خالد.

احمد بلهفه:يمني فين .
خالد بحز*ن:في الاوضه لسه وبيحاولوا يسيطروا علي الوضع ومش لاقين د"م.

احمد:زمرة د*مها اي 
خالد:O اجابي
احمد:انا نفس زمرة الد*م 
خالد:طب يلا بسرعه روح علي اوضه التبرع.

احمد راح واتبرع ليمني والحمدلله العمليا نجحت.

احمد كان قاعد ومر*عوب عليها ونفسه يشوفها اوي.

نص ساعة والممرضه جات قالت ليهم أن يمني فاقت وواحد بس يقدر يشوفها.

احمد دخلها ولاقها مفتحه عينها ف قال بلهفه:يمني.
يمني بصت لصوت وقالت بصدمه ودمو*ع:احمد انت جيت ولا انا بتخيل.
احمد:لا يا قلب احمد مش ببتخيلي كده تر*مي نفسك مفكرتيش بيا هعمل اي من غيرك ها قوليلي.

يمني بدمو*ع:انا كنت عاوزاك جنبي ولما كلمتك انت قفلت ومصدقتنيش و فكرة انك بتحب حد غيري ف عشان كده رمي*ت نفسي انا مش اتحب صح عمر ما حد هيجي وحده زيي وانت اكيد كر"هتني بعد ال حصل بس والله انا بحبك انت ومحستش الا لما انت مشيت انا مش بحب خالد والله هو عشان كان مهتم بيا ف كنت بحبه بس ذي اخ والله.

احمد:اششش خلاص اهدي يا حببتي انا مصدقك .
يمني:بجد يعني انت مش هتسبني لوحدي ذي ماما وبابا.
احمد:احمد ميقدرش يعيش من غير حببته.
يمني :سامحني كنت غبي"ه وكسر*ت قلبك بس ند*مت والله انا اسفه 
احمد:خلاص اقفلي علي السيره دي وخلينا نبدء صفحه جديده.
يمني:ماش.
_____ 






عند ام يمني كانت واقفه بتعمل اكل بس للاسف النا*ر مسكت فيها وحر*قتها والشقه اتحر*قت .
______
ام خالد كانت واقفه برا وسامعه الصر*يخ ومش عارفه تعمل حاجه والناس كمان ف كده ام يمني ما*تت ف راحت اتصلت ب خالد.
جارا الرد......
خالد:الو يا امي خير.
ام خالد:خالد مرات عمك الشقه ولع*ت وهي فيها 
خالد بصدمه:اي ازاي.
ام خالد :معرفش ومعدش ليها صوت ف الناس اتصلوا بالمطافي والاسعاف .
خالد بحز"ن:ربنا يرحمها ربنا انتقم ليمني حبيبه حكتلي أي ال حصل لما راحت تقولها أن يمني ر*مت نفسها يلا ربنا يرحمها وخلاص.

ام خالد:يارب يمني عامله ايه .
خالد:كويسه وأحمد معاها جوه.
ام الخالد :الحمدلله متقولش ليها دلوقت.
خالد :تمام .سلام
ام خالد:سلام.
_____
عدا يومين 
ويمني خرجت وراحت بيتها هي وأحمد ودخلوا الأوضه.

احمد:براحه يا حببتي.
يمني: شكرا يا حبيبي.
احمد :هروح اجيب اكل.

احمد جاب اكل وبدء يأكلها.

يمني:شبعت الحمدلله .
احمد:بالهنا والشفاء.

احمد اتنهد وقال :يمني عاوز اقولك حاجه بس ارجوكي اهدي .
يمني :في اي.
احمد:مامتك ما"تت محرو*قه 
يمني بصدمه:اي لا مش معقول وعيط*ت وأحمد أخدها في حضنه.

احمد:اهدي يا حببتي الله يرحمها ادعلها واهدي.
يمني:عمرها ما حبتني يا احمد ليه كل ده عشان بنت انا كنت محتاجه حضنها هي دائما كانت بتقولي كلام وتخليني أفقد ثقتي بنفسي ولما انت مشيت قالتلي كلام يو*جع.

احمد:انسي كل حاجه حصلت انا هعوضك وعد مني مش هتز*علي تاني.
يمني:انا بحبك اوي انا كنت هضيعك من ايدي بس الحمدلله فوقت قبل ما أفقدك.
_احمد باس راسها وسكت.
_____ 
بعد مرور ٤ سنين كانت يمني قاعده تصر*خ وتقولي.

يمني:حبيب تعالي هنا متجننيش .
حبيب:لا يا مامي انا مستني بابي.(حبيب احمد عنده ٤سنين شبه احمد)






يمني:طيب ودخلت المطبخ 

حبيب انسحب واخد العبه من أخته ال اول ما عيط*ت يمني صرخت فيه.

يمني بصر*يخ: حبيب عملت لأختك اي والله لما ابوك يجي هقوله.

_في الوقت  باب الشقه انفتح وأحمد دخل.

حبيب:بابا جه بابا جه .

احمد:في اي يا يمني صوتك جاي لبره 

يمني :ابنك مز*هق أخته.

احمد قرب من حبيب وقال:ليه يا حبيب .

حبيب:ما هو يا بابا انا زهقان ف بلعب معاها.
يمني بسخريه:قصدك بتلعب بيها .

احمد:بس انتي وهو .
راح احمد قرب من بنوته وقال: بنوتي الصغير القمر .

يمني بغيره:قمر امال انا اي 
احمد:انتي النور ال في حياتي.

حبيب:وانا الضلمه ههههه.

احمد ويمني بصوا لبعض وضحكوا عليه.

تمت بحمد الله 

بقلم:يارا _علاء.

مش كل حاجه بتدعي بيها أو بنتمناها يبقي من نصيبا هي مش هتكون خير لينا ف عشان كده ربنا مستجبش ليك أو ممكن الحاجه ال بتدعي عشانها متحققش بسرعه عارف ليه لان ربنا عارف الخير ليك بس كل حاجه في وقتها متنسوش تدعوا لاهل غزه


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×